Hallon små kakor

Blev sugen på kakor idag så jag gjorde några och här receptet.
2dl vetemjöl
½dl potatismjöl
½dl socker
100g rumstempererat smör
Valfri sylt (Hallon valde jag)
1. Blanda alla ingredienser antingen med maskin eller händerna i en skål.
2. Svep in degen i plastfilm och ställ in i kylen i 45 minuter.
3. Sätt ugnen på 200 grader.
4. Rulla degen till en korv och skär sedan upp lagom stora kakor, cirka 1cm tjocka. Placera ut på en plåt och tryck en liten grop med fingret i varje kaka.
5. Lägg en liten klick med sylt i hålen på kakorna.
6. Ställ in i ugnen i cirka 12minuter.
7. Låt svalna och servera!

Kommentarer
  Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Mums vad goda de såg ut! =)



- Åh tack, kul att du tycker min design är fin också! :)

2011-07-15 @ 03:38:24
URL: http://adaras.se

Kommentera här:

Ditt namn:
Kommer jag komma ihåg dig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du blogg ?

Skriv här ↓

Trackback
RSS 2.0